Reklamasjon
Dersom du har handlet produktet ditt i vår nettbutikk, kan du bruke returportalen vår. Er du privatperson og har kjøpt varen hos en av våre forhandlere, må du henvende deg til butikken der kjøpet ble gjort. Hvis butikken ikke lenger eksisterer, kan du registrere saken hos Ultimate Nordic sin reklamasjonsportal (se info nederst)
Alle Leatherman-verktøy er laget i Portland, Oregon i USA som et «All American Brand». Verktøyene er produsert i de beste materialer og ment for å vare i lang tid. Derfor gis det 25-års garanti på alle multiverktøy og kniver.
Garantien gjelder ved materialdefekt under normalt bruk. Ved garantisaker får du ikke tilbake ditt eget verktøy, men et overhalt verktøy som er så godt som nytt. Hvis modellen ikke lenger finnes i sortimentet, sendes et tilsvarende produkt.
OBS: Garantien fra Leatherman gjelder kun den opprinnelige eieren, og dekker ikke misbruk, endringer, tyveri, tap eller uautorisert/urimelig bruk.
Viktige punkter ved en reklamasjon (generelt):
- Reklamasjoner skal iht. Forbrukerkjøpsloven rettes mot selger eller salgssted, altså der hvor produktet ble solgt.
- Du er pliktig å fremlegge kjøpsbevis (kvittering eller bankutskrift) med kjøpesum og dato, for å kunne benytte deg av reklamasjonsretten.
Hva dekkes ikke av reklamasjonsretten:
Reklamasjonsretten dekker ikke skader som skyldes normal slitasje, feilbruk eller manglende/feil vedlikehold, men kan uansett kanskje repareres mot en avtalt tilleggskostnad.
Her melder du inn din reklamasjon:
Alle reklamasjoner (inkludert Leatherman) meldes inn via returportalen. Denne hjelper deg enkelt igjennom skjemaet. Pliktige felter er merket med en (*) og må fylles ut før du kan sende inn.
Er du bedriftskunde (B2B) og skal registrere en reklamasjon mottatt via butikk? Da skal saken meldes inn gjennom Ultimate Nordics reklamasjonsskjema på følgende side: https://www.ultimatenordic.com/reklamasjon